DPF

DPF jest to filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych i benzynowych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek stałych, w skład których wchodzi głównie niespalony węgiel w formie sadzy.

EGR

EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation) – Jest to układ zmniejszenia zanieczyszczeń w spalinach, stosowany w silnikach spalinowych tłokowych.

Układ recyrkulacji wprowadza do układu zasilania silnika pewną ilość spalin.

Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:

  • przyspieszenie odparowania paliwa, w wyniku podgrzania powietrza,
  • obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej
  • utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)

Kiedy zawór EGR zaczyna sprawiać kłopoty i od czasu do czasu pojawia sie błędy takie jak np:

 

Najczęściej występujące błędy związane z nieprawidłowo działającym zaworem EGR
– P0400
– P0401
– P0402
– P0403
– P0404
– P0405
– P0406
– P0407
– P0408
– P0409
– P0410
– P0411

– P0412
– P0413
– P0414
– P0415
– P0416
– P0417

 

Jeśli zawór jest do wymiany  należy wybrać jedną z opcji:

 

  • wymienić zawór EGR na nowy
  • (w starszych modelach) zaślepić rurkę prowadzącą do kolektora wydechowego do zaworu EGR i przeprogramować, żeby nie pojawiały się błędy i awaryjny tryb pracy
  • regeneracja zaworu EGR – nie zajmujemy sie regeneracją EGR gdyż usterka i tak powróci – więc uważamy to rozwiązanie za bezsensowne
naprawa pomp